 |
INDIANIE.net
Oficjalne forum
|
Co dalej... |
Autor |
Wiadomo¶æ |
wredna_squaw
Szefowa...
Nick w grze: wredna_squaw
PlemiÄ™: Brudne_Stopy
Do³±czy³a: 02 Wrz 2007 Posty: 109 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: 2008-07-21, 12:20 Co dalej...
|
|
|
Tak patrzę co tu się dzieję i dochodzę do wniosku, że trzeba się mocno zastanowić nad naszą przyszłością! Czy chcemy ograniczyć liczbę graczy do pierwszych powiedzmy dwustu, którzy posługują się broniami, zasłaniają się tarczami i dosiadają koników o mocy (wytrzymałości, zręczności) rzędu 60-80? Ekwipunke kilka generacji starszy będzie w porównaniu z tym dużo słabszy (ze 20 punktów). Do tego - na wniosek wierchuszki - zostaną poszerzone możliwości ataku słabszych, więc będzie kolejne kilka-kilkanaście punktów różnicy siły - kto z nowych graczy w tym momencie będzie miał ochotę w to się bawić. Podejrzewam, że niewielu...
Żeby nie było tylko krytyki - jako jakiś pomysł na dalszy rozwój rzucam wprowadzenie jakiegoś rodzaju "rejonizacji". Wprowadźmy uproszczoną mapę Ameryki, kilka terenów, określmy odległości pomiędzy nimi i powiedzmy tak, że całe plemię musi być w tym samym terenie. Przejście pomiędzy sąsiednimi terenami zajmuje dobę (zmiana arbitralnie o północy czy innym bladym świtem). Jak ktoś chce zmienić plemię - musi do niego "dotrzeć", czyli nawet przez kilka dni będzie bez plemienia. Wojny i pojedynki - tylko w obrębie jednego terytorium. Dzięki temu będzie można wprowadzić "rezerwaty", które chroniłyby słabszych graczy a jednoczeście byłyby na przyszłość źródłem nowych graczy...
Pewnym problemem mogłaby być mobilność inwestycji, ale powiedzmy, że sprzedawałoby się poletko w jednym rejonie jakiemuś farmerowi a w nowym - kupowało identyczne poletko za identyczną cenę i wszystko odbywałoby się poza grą... No albo to jest jakaś taka farma, na której ktoś pracuje i przysyła nam tylko czeki :P
Do tego może warto byłoby dodać jakieś parametry fizyczne ekwipunku. Skóra z niedźwiedzia - chroni przed ciosami ale niestety - zmniejsza zręczność, bo jest sztywna, gruba, ciężka i mało wygodna. A do tego noszenie takiego ciężaru uniemożliwia władanie winchesterem, bo razem byłyby już za ciężkie...
Ufff - to tylko takie luźne pomysły, pewnie mocno niedopracowane, ale to przecież nie jest problem. Boję się bardziej, że tak radykalna zmiana byłaby już zupełnie nową grą... |
|
|
|
 |
Borszczu
Siurak The Great

Nick w grze: Borszczu
PlemiÄ™: INKOWIE
Wiek: 36 Do³±czy³: 08 Wrz 2006 Posty: 446 Sk±d: Kielce
|
Wys³any: 2008-07-21, 14:37
|
|
|
Heh... Epicki opis wywracający grę do góry nogami.
Moze zacznijmy od czegoś bardziej przyziemnego. Moim zdaniem trzeba zmodyfikować wpływ itemów na statystyki. Powinny być one dopisywane w stosunku 1:2 (trening:item - może nawet 1:3), bo chyba się zgodzicie ze item można kupić a staty mamy z góry założone limitem.
Proponuje zmienić trafienie i ich system przeliczania. Max trafienie: 90% min: 10%. Podczas każdej walki będzie sprawdzany stosunek zręczności mój i przeciwnika. Dajmy na to ze mam 20 zręczności z treningu i 20 z kucyka to w sumie 30 trafienia, przeciwnik ma jej 15 + 20 z konia (w sumie 25). Bazowe trafienie będzie wynosiło 50%, 30-25=5, przemnóżmy ten współczynnik przez 2 dla zwiększenia balansu miedzy statystykami i otrzymamy 10. A wiec moja szansa na trafienie wynosi 50%+10%=60% a jego 50%-10%=40%.
Z dmg podobnie siła + bron w stosunku jak wyżej. 20 siły +30 z broni to moc 35, 20 obrony + 25 zbrojii to 32,5. Rożnica wynosi 2,5 a dmg mieściłoby sie w przedziale 2,5*x1 do 2,5*x2 (trzeba tylko dobrać sensowne współczynnik aby losowość nie była tak duza jak teraz).
I chyba wszystko jeśli chodzi o walkę. Kiedyś pisałem o rasach, a w zasadzie o specjalnościach naszej postaci. Moze i nad tym warto pomyśleć.
http://forum.indianie.net...ighlight=#12968
Cytat: | Chcesz dodać czary, ok, ale nie mag tylko Szaman (mógłby mieć większą regeneracje hp). Zamiast rycerza wojownik z bonusami podczas walki i jeszcze można dodać zwykłego "wieśniaka"(nie wiem jak to nazwać żeby do Indian pasowało), który dajmy na to szybciej zbierałby złoto i/lub miałby większego farta w dropie itemu na wyprawach. |
|
|
|
|
 |
Old_Shatterhand
Nick w grze: konto sprzedane
PlemiÄ™: Chiricauha
Do³±czy³: 03 Kwi 2008 Posty: 352 Sk±d: --
|
Wys³any: 2008-07-21, 16:19
|
|
|
Taaa. Indianie.net to tylko i aż Indianie.net. :) Z tego już innej gry nie będzie. |
_________________ ... |
|
|
|
 |
SiVo
Administrator Wódz nad wodze :)

Nick w grze: sivo
PlemiÄ™: Apache
Do³±czy³: 29 Sie 2006 Posty: 625 Sk±d: WrocÅ‚aw
|
Wys³any: 2008-07-22, 13:32
|
|
|
wredna_squaw napisa³/a: | Å»eby nie byÅ‚o tylko krytyki - jako jakiÅ› pomysÅ‚ na dalszy rozwój rzucam wprowadzenie jakiegoÅ› rodzaju "rejonizacji". Wprowadźmy uproszczonÄ… mapÄ™ Ameryki, kilka terenów, okreÅ›lmy odlegÅ‚oÅ›ci pomiÄ™dzy nimi i powiedzmy tak, że caÅ‚e plemiÄ™ musi być w tym samym terenie. PrzejÅ›cie pomiÄ™dzy sÄ…siednimi terenami zajmuje dobÄ™ (zmiana arbitralnie o północy czy innym bladym Å›witem). Jak ktoÅ› chce zmienić plemiÄ™ - musi do niego "dotrzeć", czyli nawet przez kilka dni bÄ™dzie bez plemienia. Wojny i pojedynki - tylko w obrÄ™bie jednego terytorium. DziÄ™ki temu bÄ™dzie można wprowadzić "rezerwaty", które chroniÅ‚yby sÅ‚abszych graczy a jednoczeÅ›cie byÅ‚yby na przyszÅ‚ość źródÅ‚em nowych graczy... | wpomysÅ‚ wrednej_squaw jest w sumie ciekawy, ale może być ciężki w realizacji, aczkolwiek nie ma rzeczy nie możliwych ;) może kiedyÅ› coÅ› zacznÄ™ w tym kierunku kombinować...
Borszczu napisa³/a: | Bazowe trafienie bÄ™dzie wynosiÅ‚o 50%, 30-25=5, przemnóżmy ten współczynnik przez 2 dla zwiÄ™kszenia balansu miedzy statystykami i otrzymamy 10. A wiec moja szansa na trafienie wynosi 50%+10%=60% a jego 50%-10%=40%. | nie rzebym narzekaÅ‚, ale to tylko tak Å‚adnie to tylko na papierze wyglÄ…da, ponieważ... obecnie jest prawie identyczny system trafieÅ„, a jak dziaÅ‚a w praktyce to chyba każdy widzi :>
Borszczu napisa³/a: | Z dmg podobnie siÅ‚a + bron w stosunku jak wyżej. 20 siÅ‚y +30 z broni to moc 35, 20 obrony + 25 zbrojii to 32,5. Rożnica wynosi 2,5 a dmg mieÅ›ciÅ‚oby sie w przedziale 2,5*x1 do 2,5*x2 (trzeba tylko dobrać sensowne współczynnik aby losowość nie byÅ‚a tak duza jak teraz). | z tym też nie tak prosto :/ co bÄ™dzie jeÅ›li zaatakujesz silniejszego? ty masz 20 siÅ‚y i 30 z broni a przeciwnik 30 obrony i 30 pancerza.... teoretycznie nie masz szans na przebicie siÄ™.
Old_Shatterhand napisa³/a: | Z tego już innej gry nie bÄ™dzie. | "nigdy nie mów nigdy" ;) oraz "nie odrazu rzym zbudowano" |
|
|
|
 |
Borszczu
Siurak The Great

Nick w grze: Borszczu
PlemiÄ™: INKOWIE
Wiek: 36 Do³±czy³: 08 Wrz 2006 Posty: 446 Sk±d: Kielce
|
Wys³any: 2008-07-22, 13:43
|
|
|
SiVo napisa³/a: | z tym też nie tak prosto :/ co bÄ™dzie jeÅ›li zaatakujesz silniejszego? ty masz 20 siÅ‚y i 30 z broni a przeciwnik 30 obrony i 30 pancerza.... teoretycznie nie masz szans na przebicie siÄ™. |
No i o to właśnie chodzi. Mozna ustalić min dmg np 5. Wtedy będzie widać różnicę miedzy statystykami i jeśli ktoś właduje w obronę to będzie widział tego efekty. |
|
|
|
 |
Old_Shatterhand
Nick w grze: konto sprzedane
PlemiÄ™: Chiricauha
Do³±czy³: 03 Kwi 2008 Posty: 352 Sk±d: --
|
Wys³any: 2008-07-25, 19:18
|
|
|
Jeśli twierdzisz SiVo, że mógłbyś pomyśleć nad pomysłem Wrednej dotyczącym mapy, to ja chciałbym wziąć udział w takim przedsięwzięciu. |
_________________ ... |
|
|
|
 |
|
|