INDIANIE.net Strona G³ówna INDIANIE.net
Oficjalne forum

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Co dalej...
Autor Wiadomo¶æ
wredna_squaw 
Szefowa...

Nick w grze: wredna_squaw
PlemiÄ™: Brudne_Stopy
Do³±czy³a: 02 Wrz 2007
Posty: 109
Sk±d: Warszawa
  Wys³any: 2008-07-21, 12:20   Co dalej...

Tak patrzę co tu się dzieję i dochodzę do wniosku, że trzeba się mocno zastanowić nad naszą przyszłością! Czy chcemy ograniczyć liczbę graczy do pierwszych powiedzmy dwustu, którzy posługują się broniami, zasłaniają się tarczami i dosiadają koników o mocy (wytrzymałości, zręczności) rzędu 60-80? Ekwipunke kilka generacji starszy będzie w porównaniu z tym dużo słabszy (ze 20 punktów). Do tego - na wniosek wierchuszki - zostaną poszerzone możliwości ataku słabszych, więc będzie kolejne kilka-kilkanaście punktów różnicy siły - kto z nowych graczy w tym momencie będzie miał ochotę w to się bawić. Podejrzewam, że niewielu...


Żeby nie było tylko krytyki - jako jakiś pomysł na dalszy rozwój rzucam wprowadzenie jakiegoś rodzaju "rejonizacji". Wprowadźmy uproszczoną mapę Ameryki, kilka terenów, określmy odległości pomiędzy nimi i powiedzmy tak, że całe plemię musi być w tym samym terenie. Przejście pomiędzy sąsiednimi terenami zajmuje dobę (zmiana arbitralnie o północy czy innym bladym świtem). Jak ktoś chce zmienić plemię - musi do niego "dotrzeć", czyli nawet przez kilka dni będzie bez plemienia. Wojny i pojedynki - tylko w obrębie jednego terytorium. Dzięki temu będzie można wprowadzić "rezerwaty", które chroniłyby słabszych graczy a jednoczeście byłyby na przyszłość źródłem nowych graczy...

Pewnym problemem mogłaby być mobilność inwestycji, ale powiedzmy, że sprzedawałoby się poletko w jednym rejonie jakiemuś farmerowi a w nowym - kupowało identyczne poletko za identyczną cenę i wszystko odbywałoby się poza grą... No albo to jest jakaś taka farma, na której ktoś pracuje i przysyła nam tylko czeki :P

Do tego może warto byłoby dodać jakieś parametry fizyczne ekwipunku. Skóra z niedźwiedzia - chroni przed ciosami ale niestety - zmniejsza zręczność, bo jest sztywna, gruba, ciężka i mało wygodna. A do tego noszenie takiego ciężaru uniemożliwia władanie winchesterem, bo razem byłyby już za ciężkie...

Ufff - to tylko takie luźne pomysły, pewnie mocno niedopracowane, ale to przecież nie jest problem. Boję się bardziej, że tak radykalna zmiana byłaby już zupełnie nową grą...
 
     
Borszczu 
Siurak The Great


Nick w grze: Borszczu
PlemiÄ™: INKOWIE
Wiek: 36
Do³±czy³: 08 Wrz 2006
Posty: 446
Sk±d: Kielce
Wys³any: 2008-07-21, 14:37   

Heh... Epicki opis wywracający grę do góry nogami.

Moze zacznijmy od czegoś bardziej przyziemnego. Moim zdaniem trzeba zmodyfikować wpływ itemów na statystyki. Powinny być one dopisywane w stosunku 1:2 (trening:item - może nawet 1:3), bo chyba się zgodzicie ze item można kupić a staty mamy z góry założone limitem.
Proponuje zmienić trafienie i ich system przeliczania. Max trafienie: 90% min: 10%. Podczas każdej walki będzie sprawdzany stosunek zręczności mój i przeciwnika. Dajmy na to ze mam 20 zręczności z treningu i 20 z kucyka to w sumie 30 trafienia, przeciwnik ma jej 15 + 20 z konia (w sumie 25). Bazowe trafienie będzie wynosiło 50%, 30-25=5, przemnóżmy ten współczynnik przez 2 dla zwiększenia balansu miedzy statystykami i otrzymamy 10. A wiec moja szansa na trafienie wynosi 50%+10%=60% a jego 50%-10%=40%.

Z dmg podobnie siła + bron w stosunku jak wyżej. 20 siły +30 z broni to moc 35, 20 obrony + 25 zbrojii to 32,5. Rożnica wynosi 2,5 a dmg mieściłoby sie w przedziale 2,5*x1 do 2,5*x2 (trzeba tylko dobrać sensowne współczynnik aby losowość nie była tak duza jak teraz).

I chyba wszystko jeśli chodzi o walkę. Kiedyś pisałem o rasach, a w zasadzie o specjalnościach naszej postaci. Moze i nad tym warto pomyśleć.
http://forum.indianie.net...ighlight=#12968
Cytat:
Chcesz dodać czary, ok, ale nie mag tylko Szaman (mógłby mieć większą regeneracje hp). Zamiast rycerza wojownik z bonusami podczas walki i jeszcze można dodać zwykłego "wieśniaka"(nie wiem jak to nazwać żeby do Indian pasowało), który dajmy na to szybciej zbierałby złoto i/lub miałby większego farta w dropie itemu na wyprawach.
 
     
Old_Shatterhand 

Nick w grze: konto sprzedane
PlemiÄ™: Chiricauha
Do³±czy³: 03 Kwi 2008
Posty: 352
Sk±d: --
Wys³any: 2008-07-21, 16:19   

Taaa. Indianie.net to tylko i aż Indianie.net. :) Z tego już innej gry nie będzie.
_________________
...
 
     
SiVo 
Administrator
Wódz nad wodze :)


Nick w grze: sivo
PlemiÄ™: Apache
Do³±czy³: 29 Sie 2006
Posty: 625
Sk±d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2008-07-22, 13:32   

wredna_squaw napisa³/a:
Żeby nie było tylko krytyki - jako jakiś pomysł na dalszy rozwój rzucam wprowadzenie jakiegoś rodzaju "rejonizacji". Wprowadźmy uproszczoną mapę Ameryki, kilka terenów, określmy odległości pomiędzy nimi i powiedzmy tak, że całe plemię musi być w tym samym terenie. Przejście pomiędzy sąsiednimi terenami zajmuje dobę (zmiana arbitralnie o północy czy innym bladym świtem). Jak ktoś chce zmienić plemię - musi do niego "dotrzeć", czyli nawet przez kilka dni będzie bez plemienia. Wojny i pojedynki - tylko w obrębie jednego terytorium. Dzięki temu będzie można wprowadzić "rezerwaty", które chroniłyby słabszych graczy a jednoczeście byłyby na przyszłość źródłem nowych graczy...
wpomysł wrednej_squaw jest w sumie ciekawy, ale może być ciężki w realizacji, aczkolwiek nie ma rzeczy nie możliwych ;) może kiedyś coś zacznę w tym kierunku kombinować...
Borszczu napisa³/a:
Bazowe trafienie będzie wynosiło 50%, 30-25=5, przemnóżmy ten współczynnik przez 2 dla zwiększenia balansu miedzy statystykami i otrzymamy 10. A wiec moja szansa na trafienie wynosi 50%+10%=60% a jego 50%-10%=40%.
nie rzebym narzekał, ale to tylko tak ładnie to tylko na papierze wygląda, ponieważ... obecnie jest prawie identyczny system trafień, a jak działa w praktyce to chyba każdy widzi :>
Borszczu napisa³/a:
Z dmg podobnie siła + bron w stosunku jak wyżej. 20 siły +30 z broni to moc 35, 20 obrony + 25 zbrojii to 32,5. Rożnica wynosi 2,5 a dmg mieściłoby sie w przedziale 2,5*x1 do 2,5*x2 (trzeba tylko dobrać sensowne współczynnik aby losowość nie była tak duza jak teraz).
z tym też nie tak prosto :/ co będzie jeśli zaatakujesz silniejszego? ty masz 20 siły i 30 z broni a przeciwnik 30 obrony i 30 pancerza.... teoretycznie nie masz szans na przebicie się.

Old_Shatterhand napisa³/a:
Z tego już innej gry nie będzie.
"nigdy nie mów nigdy" ;) oraz "nie odrazu rzym zbudowano" :mrgreen:
 
     
Borszczu 
Siurak The Great


Nick w grze: Borszczu
PlemiÄ™: INKOWIE
Wiek: 36
Do³±czy³: 08 Wrz 2006
Posty: 446
Sk±d: Kielce
Wys³any: 2008-07-22, 13:43   

SiVo napisa³/a:
z tym też nie tak prosto :/ co będzie jeśli zaatakujesz silniejszego? ty masz 20 siły i 30 z broni a przeciwnik 30 obrony i 30 pancerza.... teoretycznie nie masz szans na przebicie się.

No i o to właśnie chodzi. Mozna ustalić min dmg np 5. Wtedy będzie widać różnicę miedzy statystykami i jeśli ktoś właduje w obronę to będzie widział tego efekty.
 
     
Old_Shatterhand 

Nick w grze: konto sprzedane
PlemiÄ™: Chiricauha
Do³±czy³: 03 Kwi 2008
Posty: 352
Sk±d: --
Wys³any: 2008-07-25, 19:18   

Jeśli twierdzisz SiVo, że mógłbyś pomyśleć nad pomysłem Wrednej dotyczącym mapy, to ja chciałbym wziąć udział w takim przedsięwzięciu.
_________________
...
 
     
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group